miercuri, 2 februarie 2011

Avem timp... Avem?

Am ascultat recent o conversatie foarte interesanta la tv. Care m-a luminat, cumva. Adica mi-a dat inteles unor ganduri pe care le aveam de multa vreme.
Ne petrecem prea mult timp traind sau gandind in sau la trecut.
"Daca faceam asa, poate era mai bine...sau poate daca nu faceam aia, se intampla asa.." Ne raportam prea mult la un trecut, care e al nostru, dar nu ne mai apartine.
Asta daca nu cumva traim pentru viitor. Un viitor care nu exista, decat la nivel absolut teoretic.
Sacrificam singurul lucru care ne apartine cu adevarat...PREZENTUL. Renuntam la lucruri pe care am vrea sa le facem ACUM, AZI, pentru altele pe care le vom face ALTA DATA. "ALTA DATA" nu exista...
Ziceam ca m-am luminat...asa cred. De cele mai multe ori teoretizam lucruri, apoi spunem "e usor in teorie, in practica nu e chiar asa..." Eu m-am gandit la felul in care fac toate lucrurile. Si dupa cativa ani de facut lucrurile asa, mi-a venit si teoria. Pentru mine e mai simplu in practica.
DA! Voi continu sa NU sacrific singurul lucru care imi apartine. De fapt nu "VOI CONTINUA"! CONTINUI ACUM sa traiesc tot, ca si cum ar fi ultimele clipe. Nu-mi refuz nimic. Nici sa iubesc, nici sa astept, nici o prajitura cu multa crema, nici sa sufar, nici sa plec, nici sa ma cert, nici sa zambesc, nici sa pierd timpul, nici sa...nimic.

Imi place cum a scris Octavian Paler...poate va place si voua.

Avem timp pentru toate.
Sa dormim, sa alergam in dreapta si-n stanga,
sa regretam c-am gresit si sa gresim din nou,
sa-i judecam pe altii si sa ne absolvim pe noi insine,
avem timp sa citim si sa scriem,
sa corectam ce-am scris, sa regretam ce-am scris,
avem timp sa facem proiecte si sa nu le respectam,
avem timp sa ne facem iluzii si sa rascolim prin cenusa lor mai tarziu.
Avem timp pentru ambitii si boli,
sa invinovatim destinul si amanuntele,
avem timp sa privim norii, reclamele sau un accident oarecare,
avem timp sa ne-alungam intrebarile,
sa amanam raspunsurile,
avem timp sa sfaramam un vis si sa-l reinventam,
avem timp sa ne facem prieteni, sa-i pierdem,
avem timp sa primim lectii si sa le uitam dupa-aceea,
avem timp sa primim daruri si sa nu le-ntelegem.
Avem timp pentru toate.
Nu e timp doar pentru putina tandrete.
Cand sa facem si asta murim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu